Każdy jest ważny

UE

 

Szkoła nasza przystąpiła do realizacji  Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”  ,,Każdy jest ważny”.
Projekt  realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  współfinansowany  ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem ogólnym projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych,  zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami i możliwościami tych uczniów w okresie marzec 2012 – czerwiec 2013.
Rekrutacja dokonywana była spośród uczniów klas I-III.

 

Prezentacja programu - kliknij tutaj

 

Grafik zajęć

Zajęcia

Grupa

Nauczyciel

Liczba uczniów
w grupie

Liczba dziewcząt
w grupie

Liczba chłopców
w grupie

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji

I

L. Łubian – Podgórna

Pon –12.50- 14.30 s.4

Wt –12.50- 13.35 s. 4

4

2

2

II

K. Zajkowska

Wt – 16.30 – 18.0 s.15

Czw -16.30 –18.00 s.15

4

2

2

III

K. Karaś

Pon –15.15- 16.45 s.17

Czw –15.15- 16.00 s.17

4

2

                                     

2

IV

A. Trochimko

Czw- 15.20- 16.05s.27

Pt – 14.30-15.15 –s.25

Soboty:

14.04 –
9.00 – 10.30 –s.25

28.04 -
8.30 – 10.00 –s.25

12.05 –
9.00 – 10.30 –s.25

26.05 –
9.00 – 10.30 –s.25

Dyżur

2.05, 4.05, –

8.00 – 9.30 –s.25

8.06-9.00-10.30 s. 25

3

0

3

Zajęcia dla dzieci
z trudnościami
w zdobywaniu umiejętności matematycznych

I

E. Żarska

Czw –8.00–9.40s. 30 lub 03

Pon –8.00-8.45s. 16

4

2

2

II

E. Romanowicz

Wt –12.50–13.35s.27

Śr –14.40–15.25s.27

Czw –13.45–14.30s.27

4

2

2

Zajęcia logopedyczne dla dzieci
z zaburzeniami rozwoju mowy

I

A. Węgłowska

Pon 14. 10 – 15.10

Śr – 15.00 – 16.00

Pt (23.03, 30.03, 13.04, 20.04, 11.05) – 13.00 – 14.00

18.05. – 13.30-14.30

Soboty:

28.04 – 8.15 – 9.15

12.05 – 8.45 – 9.45

09.06 – 8.45 – 9.45

3

1

2

II

A. Węgłowska

Pon – 15.10 – 16.10

Śr – 16.00 – 17.00

Pt (23.03, 30.03, 13.04, 20.04, 11.05)-14.00 – 15.00

18.05. – 14.30-15.30

Soboty:

28.04 –9.15 – 10.15

12.05 –9.45 – 10.45

09.06 –9.45 – 10.45

3

2

1

Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci
z zaburzeniami komunikacji społecznej

I

Maria Zalewska

Pon – 14.30 – 16.30 – g. ped.

Soboty:

28.04 –

10.00 - 12.00-
g. ped.

12.05 –

10.00 – 12.00

g. ped.

8

4

4

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy

I

Barbara Matczak

Pon – 14.30 – 15.15- k. Ip.

Śr - 14.30 – 15.15- k. I p. lub s.g.

Pt – 13.45 – 14.30 -

k. I p. lub s.g.

10

5

5

 

II

Jolanta Sidorek

Pon –15.30–16.15 k.IIp.

Śr –15.30–16.15 k. I p.

Czw –14.30–15.15 s.g.

10

5

5

III

Barbara Matczak

Pon – 15.15 – 16.00

k. I p.

Śr - 15.15 – 16.00

k. I p. lub s.g.

Pt – 14.30 – 15.15

k. I p. lub s.g.

10

5

5

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne. Zajęcia metodą Weroniki Sherbone oraz zajęcia artreterapii

I

Marta Zyskowska

W. Sherborne

Pt –11.45–13.45 s.g.

Soboty:

28.04, 12.05 –

8.00 – 10.00

9.06 – 8.30 – 10.30 – s.g. duża szkoła

10

5

5

II

Anna Frąckiewicz

Artreterapia

Czw – 13.35 – 15.35

s.05

Pt – 13.35 – 15.35 s.26 (23.03, 13.04)

Soboty:

14.04– 8.00 – 11.00 s.26

28.04, 12.05, 26.05 – 8.00 – 10.00

5

2

3

Specjalne zajęcia terapeutyczne dla dzieci. Rewalidacja indywidualna

I

Agata Dremo

Śr - 13.45 –14.45s. 2

Pt –11.45–12.45 6(d.sz.)

Dyżur

2.05 – 10.00 – 12.00 s.27

4.05 - 10.00 – 12.00 s.27

1

1

0

II

Ewa Samsel

Pt –7.50–8.50s.25

Pt –13.40–14.10s.16

Soboty

14, 28.04, 12, 26.05 – 10.30 – 12.30 s. 16

Dyżur

8.06 – 8.00 – 10.00 s.16

1

0

1

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych. Zajęcia matematyczno – przyrodnicze.

I grupa

Marzenna Brzozowska

Pon –12.45–14.15s. 5

Soboty:

12.05 – 12.13.30s. 5

23.06- 12.13.30s. 5

5

2

3

II

grupa

Maria Seniuta

Pon –14.30–15.15s. 25

Wt –14.30 –15.15s. 27

Śr –14.30-15.15 s. 25

5

3

2

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
z uwzględnieniem języków obcych dla dzieci – język angielski

III

grupa

Iwona Kacperska

Wt –13.45–15.25 s.05

Pt –14.40–15.25s.05

5

3

2

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – zajęcia polonistyczno - plastyczne

IV

grupa

Marzenna Brzozowska

Pon –14.30–16.00 s. 5

Soboty:

28. 04 – 9.00 – 12.00 s.5

12.05 – 9.00 – 12.00 s.5

9.06 – 9.00 – 12.00 s. 5

23.06 - 9.00- 12.00 s.5

5

3

2

 

V

grupa

Anna Frąckiewicz

Czw – 15.35–17.05 s.05

Soboty:

14.04 – 11.00 – 13.15 s.26

28.04 – 10.00 – 12.15 s.26

12.05 – 10.00 – 13.00 s.26

26.05 – 10.00 – 13.00 s.26

7

4

3

 

 

Zajęcia

Grupa

Nauczyciel

Liczba uczniów
w grupie

Liczba dziewcząt
w grupie

Liczba chłopców
w grupie

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych   ryzykiem dysleksji

I

L. Łubian – Podgórna

Wtorki ; 14.30-15.15

s. 16

4

2

2

II

K. Zajkowska

Wtorki; 14.35-15.20

s.15

4

2

2

III

K. Karaś

Poniedziałki; 13.45-14.30

s. 27

4

2

2

IV

A. Trochimko

Poniedziałki; 14.30-15.15

s.16

3

0

3

Zajęcia dla uczniów
z trudnościami
w zdobywaniu umiejętności matematycznych

I

E. Żarska

Czwartki; 8.55-9.40

s. 2( duża szkoła)

4

2

2

II

E. Romanowicz

Środy; 13.45-14.30 s.27

4

2

2

Zajęcia logopedyczne dla dzieci
z zaburzeniami rozwoju mowy

I

A. Węgłowska

Piątki; 11.35-12.35

s.24

3

1

2

II

A. Węgłowska

Poniedziałki; 15.00-16.00

s.24

3

2

1

Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci
z zaburzeniami komunikacji społecznej

I

Maria Zalewska

Czwartki; 15.30-16.30

Gabinet pedagoga

( duża szkoła)

8

4

4

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy

I

B. Matczak

Czwartki; 14.30-15.15

10

5

5

 

II

Jolanta Sidorek

Czwartki; 13.45-14.30

10

5

5

III

Barbara Matczak

Czwartki; 13.45-14.30

10

5

5

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne. Zajęcia metodą Weroniki Sherbone oraz zajęcia artreterapii

I

Marta Zyskowska

W. Sherborne

Czwartki ; 7.50 – 8.50

Sala gimnastyczna

10

5

5

II

Artreterapia

Agnieszka Moskwa

Środy; 13.45-14.45

s.15

5

2

3

Specjalne zajęcia terapeutyczne dla dzieci. Rewalidacja indywidualna

I

Agata Dremo

Piątki; 11.45 – 12.40

s.27 , co drugi tydzień s.15

1

1

0

II

Ewa Samsel

Piątki ; 11.40 – 12.40

s.16 , co drugi tydzień s. 15

1

0

1

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych. Zajęcia matematyczno – przyrodnicze.

I grupa

Karolina Karaś

Czwartki; 14.30 – 16.00

s. 15

5

2

3

II

grupa

Maria Seniuta

Wtorki; 13.45 – 15.15

s. 27 co drugi tydzień s. 15

5

3

2

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
z uwzględnieniem języków obcych dla dzieci – język angielski

III

grupa

Iwona Kacperska

Środy ; 14.30 – 15. 30

s. 05 co drugi tydzień s. 15

5

3

2

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – zajęcia polonistyczno - plastyczne

IV

grupa

Marzenna Brzozowska

Poniedziałki ; 14.40 – 16.10

s. 5

5

3

2

V

grupa

Anna Frąckiewicz

Czwartki ; 13.45 – 15.15

s. 26

7

4

3

 

PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU W SP 2 W EŁKU

        Zgodnie z założeniami uczestnikami projektu byli uczniowie i uczennice klas I – III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju, oraz uzdolnieni uczniowie i uczennice potrzebujący indywidualnego podejścia. Udział uczestników w projekcie został potwierdzony przez rodzica lub opiekuna prawnego poprzez podpisanie Deklaracji Uczestnictwa w projekcie systemowym i Oświadczenia Uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

      Dzieci objęte projektem bardzo chętnie brały udział w dodatkowych zajęciach. Uczniowie i uczennice klas I-III wykonywały ćwiczenia, doskonaliły technikę czytania, pisania, wymowy i liczenia, zgłębiały wiadomości matematyczne i przyrodnicze, a także uczestniczyli w zajęciach korekcyjnych. Do nauki często wykorzystywane były formy zabawowe, które aktywizowały do pracy i dążyły do ukończenia ćwiczenia. Uczniowie i uczennice samodzielnie lub z pomocą nauczyciela rozwiązywali proste zadania i sprawnie analizowali ich treść.

 Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu , w tym dysleksja.

W zajęciach uczestniczyło 23 uczniów (9 dziewczynek, 14 chłopców). Zrealizowano łącznie 300 godzin zajęć, w tym:

  • 120 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 4 grupy)
  • 180 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 6 grup)

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

W zajęciach uczestniczyło 9 uczniów ( 5 dziewczynek, 4 chłopców). Zrealizowano łącznie 120 godzin zajęć, w tym:

  • 60 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 2 grupy)
  • 60 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 2 grupy)

Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy

W zajęciach uczestniczyło 9 uczniów (4 dziewczynki, 5 chłopców). Zrealizowano łącznie 150 godzin zajęć, w tym:

  • 60 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 2 grupy)
  • 90 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 3 grupy)

Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.

W zajęciach uczestniczyło 16 uczniów ( 10 dziewczynek , 6 chłopców). Zrealizowano łącznie 90 godzin zajęć, w tym:

  • 30 godz. w roku szkolnym 2011/2012
  • 60 godz. w roku szkolnym 2012/2013

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.

W zajęciach uczestniczyło 34 uczniów (18 dziewczynek, 16 chłopców). Zrealizowano łącznie 180 godzin zajęć, w tym:

  • 90 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 3 grupy)
  • 90 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 3 grupy)

Zajęcia specjalistyczne dla dzieci niepełnosprawnych.

W zajęciach uczestniczyło 22 uczniów (11 dziewczynek, 11 chłopców). Zrealizowano łącznie 270 godzin zajęć, w tym:

  • 120 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 4 grupy)
  • 150 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 5 grup)

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych

W zajęciach uczestniczyło 27 uczniów (15 dziewczynek, 12 chłopców). Zrealizowano łącznie 300 godzin zajęć, w tym:

  • 150 godz. w roku szkolnym 2011/2012 ( 5 grup)
  • 150 godz. w roku szkolnym 2012/2013 ( 5 grup)

Podsumowując w SP 2 zrealizowano ogółem 1410 godzin zajęć w tym ;

  • 630 godzin w roku szkolnym 2011/2012
  • 780 godzin w roku szkolnym 2012/2013

    Obserwacja uczniów i uczennic podczas zajęć pozwoliła zauważyć wyraźne efekty. Uczniowie uczęszczający na zajęcia znacznie lepiej zaczęli radzić sobie w przyswajaniu wiedzy. Z kolei uczniowie szczególnie uzdolnieni uczestnicząc na zajęciach wynieśli z nich rozszerzone wiadomości matematyczno-przyrodnicze, które znacznie wzbogaciły ich wiedzę.

         Podczas realizacji zajęć w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów  klas I-III szkół podstawowych wykorzystywane były pomoce dydaktyczne oraz   zakupiony sprzęt w postaci tablicy multimedialnej i laptopów , który to uatrakcyjnił naukę i pozwolił na innowacyjne prowadzenie zajęć przez nauczycieli.

      Współpraca z rodzicami była efektywna i systematyczna. Rodzice podczas odbierania dziecka z zajęć byli na bieżąco informowani o postępach uczniów. Nastąpił znaczny wzrost świadomości rodziców, co do roli i znaczenia zindywidualizowanej pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

          Realizacja projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych w Gminie Miasto Ełk” została zakończona oraz przyniosła spodziewane efekty.

                                                                                  Szkolny koordynator projektu:
Dorota Szczawińska

Copyright © 2016 Szkoła Podstawowa nr 2 w Ełku. Wszelkie prawa zastrzeżone.